Frågor & Svar

Om Tinybuddy

Är det tryggt att handla hos Er?
Ja! Tinybuddy är en Certifierad E-Handel som uppfyller kraven för Certifierad E-handel fastställda av Nordisk E-handelscertifiering. Läs mer om detta här eller ta en titt efter symbolen i vår sidfot.

Förutom att vi har ovan nämnda certifiering så sker alla våra betalningar genom Hygglig som ägs av Marginalen Bank som står under Finansinspektionens tillsyn.

Det i sin tur ger dig som kund något som kallas Hygglig köpgaranti, som de själva uttrycker det:

"När du betalar via Hygglig Checkout är du garanterad varan eller pengarna tillbaka om varan inte levereras eller om den har levererats och det är något fel med den. [...] Vi vet att de handlare som tar betalt via Hygglig är seriösa, professionella e-handlare som månar om sin relation med kunderna. Att problem uppstår är därför ovanligt. Skulle något ändå hända så hjälper vi dig lösa det."

Läs mer om detta här på deras hemsida www.hygglig.com.

Betalning

Gör ni en kreditupplysning på mig?
Vid fakturaköp görs en mikroupplysning som inte syns hos banker eller andra kreditgivare, den påverkar därför inte din kreditvärdighet eller chans att få lån eller andra krediter.

Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny?
Eftersom vi själva inte sköter fakturor är det enklast om du går in på Mina köp på Hyggligs hemsida och anger din e-post adress.

En länk till dina fakturor kommer då att skickas ut till din e-post adress.

Vilka betalsätt finns det?
I kassan kan du välja mellan att betala mot faktura (15 dagar) som skickas till din mail efter att vi skickat varorna, kort eller direktbanksbetalning.

Jag kan inte handla på faktura, varför?
Tyvärr kan vi inte svara på varför du inte godkänns för fakturaköp. För frågor gällande betalning så hänvisar vi till vår samarbetspartner Hygglig som drivs av Marginalen Bank: https://www.hygglig.com/

Hur skickas min faktura?
Du får din faktura via e-post till den e-postadress som du uppgav i samband med köpet.

Byten & Returer

Om jag beställer och storleken inte passar, får jag då byta den?
Om du får hem något som inte passar är du självklart välkommen att byta produkten. Du står själv för returfrakten till oss men vi skickar ut en ny vara fraktfritt. 

Jag vill returnera min vara, hur gör jag?
Om du vill returnera din vara och få pengarna tillbaka så kontaktar du vår kundtjänst via chatt, formulär eller e-post först. Du hittar uppgifter under länken "kundtjänst". Efter det får du uppgifter om vart du ska skicka din vara. 

Tänk på att du själv ansvarar för varan eller varorna tills dess att de kommer till oss. Begär alltid ett kvitto av dem du skickar din försändelse med.

Hur får jag tillbaka mina pengar när jag gjort en retur?
Om du gjort din beställning med kort kommer pengarna att sättas tillbaka på kortet du betalat med. 

Om du valt faktura och har betalat eller betalat via internetbank så kommer vår partner Hygglig som sköter alla betalningar att kontakta dig och begära uppgifter för att kunna göra en återbetalning.

Om du valt faktura men inte betalat den kommer fakturan makuleras när varorna kommer i retur.