Frågor & Svar

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på just din fråga så är du välkommen att kontakta kundtjänst.

Betalning

Vi erbjuder i samarbete med Hygglig (Marginalen Bank) faktura (15 dagar), kortbetalning och direktbanksbetalning via Handelsbanken, SEB, Danske Bank & Nordea.

Du har 15 dagar på dig att betala din faktura från det datumet vi skickar dina varor. Du hinner alltså prova dem i lugn och ro hemma innan du bestämmer dig.

Det kan komma att göras en kreditupplysning. Den typen av upplysning Hygglig gör är av typen "microupplysning" och syns inte när du t.ex. ansöker om bolån eller andra krediter.

Den typen av kreditupplysning Hygglig gör är av typen "microupplysning". Den syns inte när du t.ex. ansöker om bolån eller andra krediter.

Tyvärr har posten under senare år höjt priserna på postförskott så mycket att vi inte kan erbjuda det. Skulle vi erbjuda det skulle vi vara tvungen att ta ut en avgift på ca 200 kr.

Får du upp meddelandet "För att du ska erhålla det du köpt måste du betala ditt köp direkt. Välj betalningsmetod nedan. Om du inte väljer något av de angivna betalningsalternativen kommer ditt köp att avbrytas." så har Hygglig, efter kreditprövning nekat dig att handla mot faktura.

För frågor om varför du inte får handla mot faktura var vänlig kontakta Hygglig. Du hittar kontaktuppgifter på www.hygglig.com.

Leverans

Mindre försändelser på under 2 kg skickar vi oftast med Posten Varubrev. Paketet kommer direkt hem i brevlådan om det får plats, annars får du ett SMS när du kan hämta ut ditt paket hos närmaste ombud.

Större försändelser skickar vi med Schenker. Du får ett SMS när ditt paket finns att hämta hos närmaste ombud.

I varukorgen så kan du se hur lång tid det tar innan vi skickar din order. När vi skickat din order når den oftast dig inom 1 - 2 arbetsdagar beroende på leveranssätt och vart du bor.

Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket om det kommer till ett ombud.

Om du inte hämtar ut ditt paket så kommer vi tvingas debitera dig 195 kr enligt gällande köpvillkor. Det täcker upp för en del av våra kostnader i samband med din order - det är jättedyrt för oss när ett paket blir liggandes och går i retur.

Byten & returer

På baksidan av din följesedel så finns instruktioner om hur du går till väga. Fyll i den lappen och skicka med den för snabbare hantering.

Har du slängt eller tappat bort den? Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Självklart. Med undantag för kläder med eget tryck. På baksidan av din följesedel finns information om hur du går tillväga. Efter vi mottagit din vara så skickar vi fraktfritt ut en ny storlek.

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med en reklamation.

Återbetalning

Har du betalt din faktura eller gjort en direktbanksbetalning i samband med köpet och det finns pengar över skickar Hygglig ut ett e-postmeddelande till den e-postadress som du uppgav vid köptillfället. Där ber Hygglig dig uppge vilket kontonummer som pengarna ska utbetalas till. Hygglig använder endast kontonumret för att föra tillbaka pengarna till ditt konto.

Har du gjort ditt köp med kort så sätter vi tillbaka pengarna på det kort som du använde vid köptillfället.

Vi påbörjar ditt återbetalningärende så fort vi kan. När Hygglig har tagit emot dina återbetalningsuppgifter tar det upp till 10 dagar att bli återbetald..

Faktura

Du får din faktura från Hygglig via e-post till den e-postadress som du uppgav i samband med köpet.

Prova att logga in på Mina köp på Hyggligs hemsida och se om den ligger där. Fungerar inte det så kontakta Hygglig via deras kontaktformulär.

Nej tyvärr, i dagsläget erbjuder Hygglig inte avbetalning.

Enklast är att logga in på Mina köp på Hyggligs hemsida där du ser om din betalning inkommit. Observera att det kan ta upp till 3 bankdagar för Hygglig att registrera din betalning. Så fort Hygglig ser att fakturan är betald syns det också på Mina köp.

Kontakta Hyggligs kundservice genom deras kontaktformulär så flyttar dom fram förfallodatumet med 10 dagar.