Fri frakt från 599 kr 30 dagars öppet köp Betala enkelt med Klarna
0

Frågor & Svar

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på just din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Betalning

Vi erbjuder i samarbete med Klarna flera olika betalalternativ som kan variera över tid. I kassan presenteras de betalalternativ som finns tillgängliga för tillfället.

Tyvärr har kostnaden under senare år för postförskott stigit så mycket att vi inte kan erbjuda det. Skulle vi erbjuda det skulle vi vara tvungen att ta ut en avgift på ca 200 kr.

Leverans

Vårt lager ligger i mellersta Sverige (Gävle).

Vi älskar naturen och har valt att ersätta följesedlarna med små flygblad som är klimatkompenserade genom bidrag till klimatskyddsprojekt som exempelvis planterar träd eller skyddar regnskogar från skövling. En kopia på din order skickas till din e-postadress.

De hundkex vi skickar med är vegetariska, tillverkade av Dogman och innehåller vete, glukossirap, av EU godkända färg- och aromämnen, oljor och fetter samt mineraler.

I kassan kan du se de leveransalternativ som är möjliga för din order. Du kan läsa mer om om här.

I varukorgen så kan du se hur lång tid det tar innan vi skickar din order. När vi skickat din order når den oftast dig inom 1 - 2 arbetsdagar beroende på leveranssätt och vart du bor. Generellt så tar paket till söder om Sundsvall 1 vardag medans paket norr om Sundsvall tar 2 vardagar.

Du har 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket om det kommer till ett ombud.

Om du inte hämtar ut ditt paket så kommer vi tvingas debitera dig 195 kr enligt gällande köpvillkor. Det täcker upp för en del av våra kostnader i samband med din order - det är jättedyrt för oss när ett paket blir liggandes och går i retur.

Byten & returer

Alla beställningar som inkommer från och med 1 november till och med 31 december har förlängt öppet köp till och med den 31 januari året därpå.

Använd vårt returformulär som du hittar här.

Självklart. Du hittar mer information på vår retursida.

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med en reklamation.

Vi får ofta frågor om varför vi inte skickar med retursedlar i våra paket och svaret är enkelt:

Vi skickar väldigt många ordrar varje år men får väldigt få returer och byten, det innebär att ca 100.000 retursedlar skulle gå direkt till soporna.

Varken miljövänligt eller ekonomiskt. Istället kan man enkelt beställa en retursedel på vår hemsida, så får man den skickad elektroniskt om det behövs.

Detsamma gäller för följesedlarna som vi ersatt med små flygblad: de flygblad som vi skickar med i varje paket är dessutom klimatkompenserade genom bidrag till olika klimatskyddsprojekt, som exempelvis planterar träd eller skyddar regnskogar från skövling.

I dagsläget har vi ingen möjlighet att posta ut retursedlar utan hänvisar till att använda vår tjänst för att beställa en retursedel till din e-post.

Är du på rätt hemsida?

Vill du besöka den lokala hemsidan för ditt land?